Programma

Het congres begint om 9.30 uur met de openingspresentaties van twee internationale keynote sprekers: Thomas Moen en Sedge Beswick. We sluiten in de middag ook plenair af met een internationale spreker: David Arnoux. Tussendoor zijn er vier breakoutrondes met elk vijf verschillende presentaties waaruit je kan kiezen om jouw persoonlijke programma samen te stellen. Dus je hebt in totaal de keuze uit 20 verschillende sessies om jouw eigen programma samen te stellen.
Een congres van:

Ochtendprogramma

}

8:45 – 9:30

 

Supernova

 

Inloop, registratie en koffie

Door Peter Minkjan , Dagvoorzitter

Bezoekersregistratie en inloop.
Het hoofdprogramma begint om 9:30 uur, maar vanaf 8:45 uur is het mogelijk om je te registreren en de dag op te starten met koffie en thee.
}

9:30 - 9:35

 

Progress

 

Welkomstwoord

Door Peter Minkjan, Dagvoorzitter

Dagvoorzitter Peter Minkjan heet iedereen welkom en zal het programma kort toelichten.
 
}

9:35 - 10:15

 

Progress

 

How to Succeed on Facebook in 2018: The Power of Trust and Influence

Door Thomas Moen, Facebook Marketing Expert

Thomas is one of the most experienced Facebook Marketers out there, he will show you how to create high converting campaigns that generates a good ROI based on trust and influence.
 
}

10:15 - 11:00

 

Progress

 

Instagram: It’s a Business

Door Sedge Beswick, Instagram & Influencer Marketing Expert

Instagram: It’s a Business
As an influencer marketing agency – we know that right now, it’s all about Instagram. We identify the trends to ensure brands and influencers are achieving the highest engagement rates and staying one step ahead of their competition. We’ll talk through how to win with content, calling out some of the strongest content creators on Instagram (& the work they’ve created with some of our brands such as Nike, Superdry and Hyundia).

Koffiepauze (11:00 – 11:20)

Breakoutronde 1 (11.20 – 12:00 uur)

}

11:20 - 12:00

 

Progress

 

Hoe Coca-Cola met slimme digitale marketing haar ondernemers ondersteunt

Door John Mouthaan, Coca-Cola en Roel Derksen, PauwR

Voor het eerst zal Coca-Cola een tipje van de sluier oplichten over hun digitale strategie om hun ondernemers te helpen meer transacties en omzet te genereren.
Samen met PauwR hebben zij voor de grootse introductie van Fuze Tea in Nederland onder andere gebruik gemaakt van zeer geavanceerde tools om met een hyperlokale Facebook campagne meer dan 10.000 outlets te ondersteunen.
}

11:20 - 12:00

 

Mission 1

 

‘Hoe De Kistenkoning op Facebook groeide van 0 naar 125.000 Facebook fans’

Door Niels Tel, Social Media Strateeg & Coach

We kennen allemaal de succesverhalen van grote merken als Heineken en KLM, maar hoe gaan gemiddelde MKB organisaties om met hun social media, en wat maakt hun social media strategie succesvol?
‘De Kistenkoning’ is een mooi voorbeeld van een echt succesverhaal op Facebook. Begonnen vanuit de zolder op een studentenkamer is deze organisatie dankzij social media uitgegroeid tot een bedrijf met een miljoenenomzet. De gebruikte social media strategie wordt in deze presentatie met je gedeeld, maar er zal ook zeker ingegaan worden op de randvoorwaarden van een toekomstbestendige social media strategie. Facebook heeft voor De Kistenkoning enorme invloed gehad op de branding en sales, maar hoe moet je als organisatie hiermee omgaan? Wil jij een toekomstig bestendige social media strategie ontwikkelen en leren van een MKB-organisatie? Kom dan naar deze break-out sessie.
}

11:20 - 12:00

 

Mission 2

 

Instagram track

 

BYEBYEFACEBOOK, Instagram Takeover!

Door Kirsten Jassies, Instagram en vlog Expert

Om te voorkomen dat ook jouw organisch bereik ten dode opgeschreven is, deelt social expert Kirsten Jassies 10 manieren om #InstagramBOSS te blijven of te worden. Tip één: stop met zenden, ga het gesprek aan!
 
}

11:20 - 12:00

 

Quest

 

Advertising track

 

Masterclass Automatisering met Productfeeds

Door Milan van den Horn, Social Advertising Expert

In deze masterclass word je als medior/senior advertiser meegenomen in de voordelen die een product feed biedt, met daarbij best practices over de inzet. Daarnaast weet je aan het einde van deze sessie hoe je in Google Docs een product feed maakt en deze koppelt aan je advertising campagnes binnen Facebook. Interessant voor adverteerders die e-commerce campagnes draaien en hun advertising inzet willen schalen.
 
}

11:20- 12:00

 

Expedition

 

Content track

 

Lang leve het organisch bereik op Facebook

Door Rene Schipper, Fidene

Invloed en grip krijgen op het organisch bereik van je Facebook updates.
Rene Schipper vertelt hoe je een maximaal bereik krijgt op de meest efficiënte manier in een periode waarin het lijkt dat het bereik steeds minder gaat worden. Een sessie met voorbeelden, tips, tools en hacks om invloed te krijgen op het organisch bereik.

Lunch (12:00-13:00 uur)

}

12:00 - 13:00

 

Expo

 

Lunch

Selectie van diverse (vegetarische) broodjes en wraps
Wrap Broodjes
}

12:00 - 13:00

 

Progress

 

Pym.today Live (vrije inloop)

Pym.today Live is een volledig interactieve lunchsessie waarbij je aan 3 specialisten alles mag vragen over social / online advertising. Dit is geen push, maar een pull sessie.
Kom antwoorden halen! Kom sparren! En heb je even geen vraag, dan behandelen zij de meest gestelde vragen uit hun dagelijkse praktijk als top 3 digital marketing agency (Pym.today is secured by PauwR). Zo weet je zeker dat je wijzer naar buiten gaat dan dat je binnenkomt en heb je je lunchpauze uitermate nuttig besteed.
}

12:00 - 13:00

 

Expo

 

VR Owl presenteert Adidas Deerupt & Oculus Rooms.(vrije inloop)

Adidas Deerupt is de eerste schoen 'made for Instagram' met een web-based AR&VR campagne gecombineerd met influencer marketing. Oculus Rooms is het eerste sociale VR platform. Duik met zijn vieren met nieuwe de nieuwe Oculus GO deze virtuele woonkamer in.

Breakoutronde 2 (13:00 – 13:40 uur)

}

13:00- 13:40

 

Progress

 

Instagram track

 

Tips om influencer marketing succesvol in te zetten op Instagram

Door Marjolein Bongers, House of Social Media

Op welke manier kun je met influencers werken om je merk op Instagram groot te maken? In deze sessie vertelt Marjolein Bongers van House of Social Media op welke manier het Nederlandse merk CLUSE (bekend van de horloges) via Instagram een sterk merk heeft weten op te bouwen met hulp van influencers.
Je krijgt hét verhaal van CLUSE te horen alsmede heel veel tips en trics om jouw Instagram account succesvol in te zetten. Van influencer marketing tot Insta Stories en Instagram Shopping.
}

13:00- 13:40

 

Mission 1

 

De digitale fanstrategie van PSV

Door Hanneke Jaanen en Jordy Koppen, PSV

PSV werkt met een uitgekiende marketing- en mediastrategie om zoveel mogelijk fans bij de club te betrekken. Via een fanpiramide worden voetballiefhebbers en PSV-fans steeds intensiever aan de club verbonden.
Innovatie is een van de kernwaarden van de landskampioen, en dat is terug te zien in hun strategie. In deze break-out sessie zal het kort gaan over de digitale fanstrategie (fanpiramide) van PSV en zullen er een aantal cases aangestipt worden, toegespitst op Facebook en Instagram.
}

13:00- 13:40

 

Mission 2

 

Alles over de unieke kansen (en valkuilen) van Facebook Live

Door Jeffrey van Heck, Natuurmonumenten

Afgelopen herfst organiseerde Natuurmonumenten samen met Facebook Nederland een unieke twaalf uur durende Facebook Live marathon, waarbij boswachters van zonsopkomst tot zonsondergang live uitzonden.
In deze praktische sessie neemt Jeffrey je mee in de wereld van live video. Welke unieke kansen biedt het, waar loop je tegen aan en vooral ook welke fouten je niet moet maken.
}

13:00- 13:40

 

Quest

 

Content track

 

Organische social media voor B2B: De succesvolle strategie van Exact

Door Margot Jonker, Exact

Het is voor niemand een verrassing dat het organisch bereik blijft dalen. Hoe bereik je als B2B speler toch je doelgroep? Exact heeft hier een goede oplossing voor gevonden. Benieuwd welke dit is? Kom dan zeker naar deze sessie. Een must voor iedere B2B marketeer.
 
}

13:00- 13:40

 

Expedition

 

Video track

 

Data-Driven Creativity: Facebook’s Anthology Project

Door Joost Geurtsen, Endemol Shine Group

Anthology is een initiatief van Facebook en vormt een partnershipprogramma met een kleine, geselecteerde groep producenten met focus op (native) branded entertainment.
Het doel is om te zoeken naar nieuwe relaties tussen platform, techniek en content. Samen met grote merken worden er creatieve formats ontwikkeld op basis van data en insights en geoptimaliseerd voor het volledige ecosysteem van Facebook. Gebruikmakend van de medium specifieke eigenschappen van het platform en innovatieve deep-targeting advertentiemodellen. Endemol Shine, producent van wereldwijde succesformats als Big Brother, MasterChef, Peaky Blinders, Black Mirror, etc., is één van de Anthology partners. Vanuit zijn rol als creative director en partnership manager deelt Joost Geurtsen ervaringen, learnings en cases die voort zijn gekomen uit deze unieke propositie.

Breakoutronde 3 (13:50 – 14:30 uur)

}

13:50 - 14:30

 

Progress

 

RUMAG.LEERT.JE.HOE.JE.1.5 MILJOEN.VOLGERS.KRIJGT

Door Danny Membre, Thijs van der Heide & René Watzema, RUMAG

Lees meer.
}

13:50 - 14:30

 

Mission 1

 

Geen sexy product? Ook jij kan succesvol zijn op social!

Door Maurice Stam, OBM

Storytelling met een strategie
Heb jij geen sexy product, maar wil je toch succesvol zijn op social? Dat kan zeker! Maar hoe val je op via Facebook en Instagram met jouw toch wat saaie product of dienst? Content marketing strateeg Maurice Stam deelt zijn methode om een gedegen storytelling strategie op te stellen. En door middel van ‘sexy content’ jouw KPI”s te behalen via social media. 
(Niveau: medior social media marketeer)
}

13:50 - 14:30

 

Mission 2

 

Advertising track

 

Masterclass: leads genereren met Facebook en Instagram

Door Sybren Smith, Geheim van de Smith

Sybren Smith van Geheim van de Smith is Facebook advertising specialist en zal in deze masterclass uitleggen hoe Facebook en Instagram kunnen worden ingezet voor het scoren van kwalitatieve (sales)leads voor zowel B2B als B2C.
 
}

13:50 - 14:30

 

Quest

 

Content track

 

De kracht van Facebookgroepen

Door Stephanie Nijssen, RTV Noord en Rens van Stralen, RTV Noord

Facebook verandert haar strategie. Communities worden belangrijker en RTV Noord slaat daarom een nieuwe weg in

Hoe verbind je jouw volgers, klanten of prospects via een Facebookgroep aan jouw onderwerp, product of dienst. RTV Noord vertelt over het gebruik van Facebookgroepen voor nieuwsonderwerpen, zoals aardbevingsschade in Groningen en eenzaamheid in de maatschappij. Verder waren Stephanie Nijssen en Rens van Stralen begin februari aanwezig bij het Facebook Communities Summit Europe in Londen. Ze nemen de hoogtepunten mee in deze sessie.

}

13:50 - 14:30

 

Expedition

 

Instagram track

 

Workshop: Haal het maximale uit je smartphone foto’s

Door Eef Ouwehand, Eef photography

Door slechte foto’s haken veel volgers af en haal je niet het optimale uit je social media. Smartphone fotografie expert Eef Ouwehand brengt daar tijdens deze workshop verandering in.
Hoe bepaal je een kleuren palet voor je feed? Welke verschillende soorten visuele content kun je gebruiken om je verhaal via social media te vertellen? En natuurlijk ook HOE je deze verschillende soorten beelden maakt doormiddel van compositie, licht en het bewerken met handige apps. Denk hierbij aan de beroemde Instagram flat lay, bewegend beeld en close up tot een overzichtsfoto en van het maken van een inspiratie quote tot de perfecte selfie. En dat alles op een consistente manier, zodat er voor de klant herkenning ontstaat bij het zien van het beeld. Na deze workshop weet je precies hoe je het maximale uit je smartphone foto’s haalt, wat de beste apps zijn om te bewerken en weet hoe je een interessante social media feed opbouwt d.m.v verschillende soorten content.

Koffiepauze (14:30- 14:50)

Breakoutronde 4 (14:50 – 15:30 uur)

}

14:50 - 15:30

 

Progress

 

Kick ass Instagram content: what makes them stop?

Door Robert Doggers, Yune

Een study naar de basisprincipes van goede Instagram content
Het is de eeuwige zoektocht voor elke social media marketeer: what makes them stop? Wat werkt, wat niet? Hoe word je gewaardeerd in plaats van genegeerd? Tijdens de vorige editie (2017) van het congres presenteerde Robert Doggers een eigen kwalitatief onderzoek naar de stopping power van Facebook content. In het onderzoek worden gebruikers direct naar hun kijk- en scrollgedrag gevraagd op basis van real time meekijken op hun telefoon.
Dit jaar is Instagram aan de beurt. Met vragen als: Wanneer maak je tijdlijncontent en wanneer toch beter een story? En conclusies als: Wat zijn de basisprincipes van goede Instagram content?
Dit kwalitatief onderzoek, waarbij de zaal direct kan meekijken naar het scroll-gedrag van de ondervraagde respondenten, wordt speciaal voor het Congres Facebook & Instagram marketing verricht. Op 14 juni hebben we de primeur met de resultaten!
}

14:50 - 15:30

 

Mission 1

 

Content track

 

Kijkje in de Facebookstrategie van AD.nl

Door Jaap van Zessen, Chef Digitaal bij AD.nl

Wat doet AD.nl om als publisher succesvol te zijn op social media? Door de vele regionale pagina's vallen meer dan honderd Facebookpagina's onder de vlag van het AD en de regionale titels.
Hierdoor is er een enorm aanbod om een Facebookselectie van te maken en moeten veel pagina’s worden beheert. Jaap van Zessen vertelt over de strategie, de invloed van het algoritme en de belangrijke rol die data speelt in de keuzes die gemaakt worden. Wat maakt AD.nl de 3e Facebookpagina van Nederland?
}

14:50 - 15:30

 

MIssion 2

 

Facebook chatbots: iedereen kan starten

Door Endre Davids, Conversationals

Chatbots op Facebook Messenger

Een van de nieuwste manieren om contact te onderhouden op Facebook, zijn chatbots. Daar waar een post op Facebook qua bereik wordt gelimiteerd, heeft een chatbot die beperking niet. En met een aanwezigheid in je Messaging app, ben je voor je doelgroep ook makkelijk te vinden en te benaderen. Met verschillende nationale en internationale cases gaat Endre Davids van Conversationals jullie van alles vertellen over de mogelijkheden en de learnings op dit vlak. Ook geeft hij concrete tips als je hiermee wilt beginnen, of zelfs de next step wilt zetten.

}

14:50 - 15:30

 

Quest

 

Social media bij het ministerie van Sociale Zaken: continu online in gesprek

Door Judy Gerritsen en Gülsüm Yavuz, Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid

Het ministerie SZW is actief op Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram. Hoe gebruiken we social media om mensen en organisaties te betrekken bij wat we doen?
We hebben geen coole producten of hippe merken in de aanbieding die tot de verbeelding spreken. Hoe zorgen we er dan toch voor dat we mensen bereiken en inspireren? Dat doen we onder meer door persoonlijke verhalen op te tekenen. We staan open voor wat mensen te vertellen hebben en gaan met hen de dialoog aan. Met webcare zijn we voortdurend met hen in gesprek. Daarbij gaat het veel meer om luisteren en inleven dan om zenden. Want als je alleen maar praat word je echt niet meer gehoord.
}

14:50 - 15:30

 

Expedition

 

Instagram track

 

Jouw merk als viral: Twitch, Instagram en influencers

Door Bart Kampschreur, Vertigo 6

Anno 2018 wil iedereen 'iets met influencers'. Toch zijn veel bedrijven niet bekend met de etiquette van huidige media en beperken zij de influencers in hun bewegingsvrijheid om controle te houden over content.
In deze presentatie toont Vertigo 6 een spraakmakende case, waarin hardwarefabrikant ASUS de teugels compleet uit handen geeft en twee beroemde streamers opdraagt hun merk in een meme te veranderen.

Afsluitende keynote presentatie (15:40-16:30 uur)

}

15:40 - 16:25

 

Progress

 

Growth Hacking & Social Media – Power Session

Door David Arnoux, Growth Tribe

Building products isn’t enough. Marketing channels are saturated. Rapid Experimentation and Growth Marketing skills help you beat the competition and keep growing!
Growth comes from a mix of behavioural psychology, coding, creative marketing and data analysis. Having spent the last couple of years building, coaching and training regiments of growth teams and growth marketers, in this talk I’ll run you through some of the latest stories, learnings and tricks we’ve learned along the way. A brief but information-packed power session covering the process, mindset and tools that will help you on your journey towards a more consumer centric, experiment- and data-driven organisation.
}

16:25 - 16:30

 

Progress

 

Afsluiting

Door Peter Minkjan, Likeconomics

Meld je nu aan!

Wil je ook in één dag leren hoe je sneller kan groeien met de inzet van Facebook & Instagram? Wacht dan niet langer en meld je vandaag nog aan voor het Congres Facebook & Instagram Marketing 2018.

Neem contact met ons op