- Keynotes ochtend
9:30 - 11:10 - Breakoutronde 1
11:35 - 12:20 - Breakoutronde 2
13:20 - 14:00 - Breakoutronde 3
14:10 - 14:55 - Keynotes middag
15:15 - 16:00 - Afsluiting
16:00 - 17:30
Dagopening
09:30 - 09:40 Theater
Welkomstwoord door dagvoorzitter Evelien Bosch
Evelien Bosch
Dagvoorzitter
The State of Influencer Marketing 2019
09:40 - 10:25 Theater
Influencer marketing. De nieuwe, heilige graal van marketing. Dé troef om de 'war for attention' te winnen. Want Youtubers, Instagrammers en bloggers bezitten de magische sleutel om irritante en irrelevante advertenties om te toveren tot content waar de consument écht op zit te wachten. Prachtig! Toch?+ Lees meer
Maar hoe kan het dan toch dat wantrouwen en scepticisme deze wondere wereld in is geslopen? Waarom 'loven' we het om deze groep gepassioneerde creatievelingen te 'haten'? Is influencer marketing daarmee echt beland op de vuilnisbelt tussen de andere vormen van traditionele advertising? Of is dit slechts een kinderziekte?
Dorit Roest - oprichtster van TIM: het eerste en grootste influencer marketing platform van Nederland - schetst in haar keynote een kritisch tijdsbeeld over de ontwikkelingen op wereld niveau én hier in Nederland. Op basis van 6 jaar ervaring en bakken data wordt inzicht gegeven in vooruitzichten, metrics en benchmarks waar je als marketeer mee kunt werken. Met behulp van Dorit haar scherpe analyses en praktische tips loop je na deze talk vol zelfvertrouwen de zaal uit als futureproof influencer marketeer!- Lees minder
Dorit Roest
Founder & CCO, TIM
Hoe Défano Holwijn met een nieuw concept miljoenen views behaalde op Instagram
10:25 - 11:10 Theater
Een kijkje in de keuken van een succesvolle Instagrammer en YouTuber. Hoe is zijn succes begonnen? Maar nog belangrijker, hoe houdt Defano zijn succes vast? + Lees meer
Deze presentatie vol tips en tricks, maar vooral ook het inspirerende verhaal van Défano’s succes zelf zal er voor zorgen dat jij niet meer stil wil blijven zitten en na de presentatie direct met je social media kanalen aan de slag wil gaan om jouw online dromen waar te maken. - Lees minder
Défano Holwijn
TV & YouTube personality
Word ook Super Social!
11:35 - 12:20 Forum
Bestaat het nog, organisch bereik op Facebook? Kun je nog echt iets opbouwen op Instagram, als bedrijf? Het antwoord is natuurlijk: jazeker. Maar het vraagt wel een nieuwe aanpak en een nieuwe mindset: die van Super Social.+ Lees meer
Hoe socialer je gedraagt, hoe groter je bereik, hoe groter de loyaliteit van je volgers en hoe meer nieuwe volgers je aan gaat trekken. Van content tot terugpraten: Elja Daae neemt je mee naar dat ene ingrediënt waarmee jij je organisch bereik gaat laten toenemen en je onderscheidt van je concurrenten. - Lees minder
Elja Daae
Sociale media expert
Internet verrijken bij Omrop Fryslân
11:35 - 12:20 Singelzaal
Lars Hoekstra vertelt over wat voor content hij maakt en hoe je branding hierop kunt toepassen. Hoe doet hij dit op Facebook en Instagram? En hoe combineert hij dit met Giphy waardoor je het platform op een andere manier benaderd?
Lars Hoekstra
Internet verrijker, Omrop Fryslân
Video Advertising Hacks: meer views en succes in minder tijd
11:35 - 12:20 Keizerzaal
Hoe haal je op een slimme manier meer bereik en resultaat met jouw organische video’s en videoadvertenties op Facebook, Instagram én YouTube? Peter helpt met zijn bureau 5PM enkele van de grootste uitgevers en merken aan meer resultaat op YouTube, Facebook Watch en IGTV. Maar hoe kan je deze kennis nou zelf toepassen, ook als je niet over enorme budgetten beschikt?+ Lees meer
Dat wordt in deze sessie behandeld waarin Peter je overlaadt met veel praktische tips en handige tools waar je gelijk mee aan de slag kan. Zowel het organische stuk als het betaald adverteren komt aan bod. Ideaal voor iedereen die meer bereik wil met zijn organische video’s en wil weten hoe hij slimmer kan adverteren. - Lees minder
Peter Minkjan
Social video strategist, 5PM
Growth Hacking for Facebook Marketing
13:20 - 14:00 Forum
We will show you how Growth Hacking can be applied throughout different key points of Facebook Marketing:+ Lees meer
Bidding
Who you are targeting, who are you competing against and how do you make your ads relevant?
Creative
Design, what kind of format to use. Exploring the many possibilities of Facebook advertising.
Data
- Analyse how your campaigns are performing, and optimise your strategy
- Multi-touch attribution - Find out where the conversions are coming from (is it desktop or mobile?). Find out which touch point has the most impact
- Conduct rapid experimentation with Split testing
- Lift studies - Analyse your overall strategy (Is Facebook even the right medium for you?)
- Overall we show you how we are now capable of answering all these questions with a very low budget. Costs of Facebook advertising and optimising your strategy can be minimal making it available for everyone. - Lees minder
Who you are targeting, who are you competing against and how do you make your ads relevant?
Creative
Design, what kind of format to use. Exploring the many possibilities of Facebook advertising.
Data
- Analyse how your campaigns are performing, and optimise your strategy
- Multi-touch attribution - Find out where the conversions are coming from (is it desktop or mobile?). Find out which touch point has the most impact
- Conduct rapid experimentation with Split testing
- Lift studies - Analyse your overall strategy (Is Facebook even the right medium for you?)
- Overall we show you how we are now capable of answering all these questions with a very low budget. Costs of Facebook advertising and optimising your strategy can be minimal making it available for everyone. - Lees minder
Sarah Bacom
Growth Hacking Trainer and Coach, Growth Tribe
Perfect Insta Stories
13:20 - 14:00 Singelzaal
Met de Instagram Stories kun je goed opvallen. Wist je dat 1 uit de 3 Stories vanuit bedrijven komen? Toch gebruiken nog weinig merken Stories. Zonde, want zowel organisch als geadverteerd kun je goed scoren. Hoe kun je slim een contentplan maken voor Stories en dit gieten in een Perfect Insta Story? Tijdens deze sessie vertelt Larissa je alles op het gebied van stories, zodat jij effectief aan de slag kunt.
Larissa Kramer
Managing Director, Snip Snap on Social
Creatief ondernemen op Instagram
13:20 - 14:00 Keizerzaal
Charlotte gebruikt Instagram als een platform om haar bedrijven onder de aandacht te brengen, maar ook om haar persoonlijke merk uit te bouwen (volgers: 18K). Op Instagram vlogt en post ze over haar dagelijkse ervaringen als jonge ondernemer en geeft ze zakelijke tips.+ Lees meer
Toen Charlotte een jaar geleden C. Academy lanceerde, was zij de eerste persoon ter wereld die het fenomeen van cursussen via Instagram introduceerde. Inmiddels hebben hier al meer dan 5000 cursisten aan deelgenomen. Hoe heeft Charlotte dit weten te creëren en wat kunnen anders ondernemers van haar leren op het gebied van social media?- Lees minder
Charlotte van ‘t Wout
Eigenaar, C.Academy
Hoe blijf je in de huidige tijd succesvol op Facebook als supermarkt?
14:10 - 14:55 Forum
Voor een discounter lijkt het uitpakken op social media misschien niet voor de hand liggend, maar daar denkt Social Media Specialist Wiebe Govers anders over. Samen met Strategy Director Birgit Zuurveld neemt hij je mee door de veranderingen die Facebook de afgelopen jaren heeft doorgemaakt en hoe Lidl daarmee om is gegaan.
Birgit Zuurveld
Managing Director, Dorst & Lesser
Wiebe Govers
Social Media Specialist, Lidl Nederland
Professional B.E.A.R. wrestling: backstage bij de FB advertentieveiling
14:10 - 14:55 Singelzaal
Facebook heeft sinds kort openbaar gemaakt hoe advertenties precies worden 'gerankt' met het slimme B.E.A.R. veiling-algoritme. Hiermee is het ook duidelijk geworden wat je als adverteerder kunt doen om je campagnes te verbeteren. In deze sessie legt Facebook marketingspecialist Sybren Smith je uit hoe de veiling precies werkt. En wat de best practices zijn voor het verkrijgen van meer resultaat.
Sybren Smith
Social Advertising Specialist, Geheim van de Smith
The future is inclusive
14:10 - 14:55 Keizerzaal
Diversiteit en inclusiviteit, een must als je Generatie Z wilt aanspreken. En laat dit nou net de generatie zijn die het meest actief is op Instagram. Chanel Lodik van "Meer kleur in de media" gaat spreken over het futureproof maken van je content.+ Lees meer
Wat houdt die diversiteit en inclusiviteit in? En hoe zorg je voor diversiteit in je content? Chanel vertelt tijdens haar sessie over het stappenplan waarmee ze mediabedrijven aan meer diversiteit helpt.
Aan het einde laat ze zien bij wie je kan afkijken en van wiens fouten je kan leren. Sounds good, doesn't it? In haar sessie bereidt Chanel je voor op de toekomst.- Lees minder
Chanel Lodik
Diversiteitsconsultant, Meer kleur in de media
Hoe future proof zijn Facebook en Instagram?
15:15 - 16:00 Theater
Vraag jij je ook af of Instagram hetzelfde lot beschoren is als Facebook? Hoe kun je als bedrijf nog in contact met je doelgroep blijven met zo weinig organisch bereik? + Lees meer
Vervolgens kondigt Mark Zuckerberg ook nog eens doodleuk aan dat de aandacht op deze platformen nog meer verschuift naar prive-omgevingen zoals Messenger en Stories! Alleen adverteren is niet de oplossing, goede en relevante content is dat voor een gedeelte wel.
Neem samen met Kirsten een kijkje in de toekomst om te zien hoe jij je doelgroep nog kunt bereiken. - Lees minder
Neem samen met Kirsten een kijkje in de toekomst om te zien hoe jij je doelgroep nog kunt bereiken. - Lees minder
Kirsten Jassies
Instagram & vlog expert, justK
Afsluiting en netwerkborrel
16:00 - 17:30 Theater
Ontmoet vakgenoten en andere online specialisten