• 9.30 - 10.15

    Igor Beuker -The Future of Facebook Marketing – Mad Men vs. Math Men

    Advertising may win quarters, innovation wins decades. In zijn keynote deelt Igor Beuker zijn kennis en ervaring hoe CMOs verschillend gebruik maken van het triple-play platform Facebook, WhatsApp en Instagram. Afgelopen 10 jaar viel de award-winning marketing strateeg en Global Chief Strategy Officer voor WPP op dat de lineair denkende Mad Men generatie een hele andere kijk op marketing heeft dan de Math Men generatie. Waar kunnen marketeers scoren in de toekomst met het Facebook platform? Welke innovaties en strategische routes zou Facebook CMOs in de toekomst moeten bieden?

    Tijdens 150 internationale conferenties per jaar en op Twitter is Igor met regelmaat trending topic als Math Man in a world of Math Men. In zijn opening keynote nodigt Igor het publiek uit om de trends te ontdekken door zijn Math Man bril. Anders kijken, meer zien.

    Sprekers:

    Igor Beuker

  • 10.15 - 11.00

    Jarno Duursma - De impact van chatbots en conversational commerce

    Chatbots zijn slimme stukjes software waarmee je in gesprek kunt gaan, vaak binnen messaging apps, zoals Facebook Messenger. Een virtuele digitale dienstknecht via text-messaging. Zo kunnen chatbots helpen een vergadering te plannen, het weer mededelen, grapjes vertellen of helpen met de aankoop van een paar schoenen. De betere chatbots kunnen gepersonaliseerde, interactieve communicatie bieden op een manier waarop het lijkt dat je praat met een helpdeskmedewerker of verkoper, maar op een schaal die veel groter en goedkoper is dan callcenters. De beste bots zijn zelflerende systemen die geschreven en gesproken tekst kunnen herkennen en dus steeds slimmer worden. Conversational bots zijn en blijven de focus van de grote technologiebedrijven, mede door de kwaliteitsimpuls van kunstmatige intelligentie. Conversational commerce wordt met grote sprongen volwassen. Tijd om aan te haken.

    Sprekers:

    Jarno Duursma

  • 11.20 - 12.00

    Pieter Voogt - Hoe stop je met verspillen van mediabudget op Facebook en andere kanalen

    Welk bureau of welke afdeling gaat bij jouw organisatie over het budget voor social media advertising? Zijn dat de 'branding' mensen of de 'performance' people? En hoe vaak zitten die bijelkaar aan tafel? Nooit? Te weinig? Niet aan gedacht? In alle gevallen mag je deze presentatie niet missen! Want dan ben je zeer waarschijnlijk mediabudget aan het verspillen. Geen nood, je bent niet de enige. Kijk straks maar om je heen in de overvolle zaal tijdens deze break-out sessie door Pieter Voogt. En bedenk dat jij er tenminste vanaf morgen iets aan gaat doen. Goed bezig!

    Sprekers:

    Pieter Voogt

  • 11.20 - 12.00

    Kirsten Jassies - De voor- en nadelen van Instagram bedrijfsaccounts

    Een jaar geleden introduceerde Instagram bedrijfsaccounts. Wat hebben we kunnen leren van de statistieken die je geboden worden? Is dat inzicht in je doelgroep echt waardevol? En was het wel zo slim om over te stappen of heb je het gevoel dat je nu minder impact maakt op je volgers? Instagram specialist Kirsten Jassies laat je de voor- en nadelen zien van een bedrijfsaccount en leert je ook hoe je de juiste groep mensen aan je kunt binden.

    Sprekers:

    Kirsten Jassies

  • 11.20 - 12.00

    Wiebe Govers - Klanten écht helpen op Facebook

    De afgelopen jaren heeft Lidl een grote groei doorgemaakt, zowel offline als online. Lidl is één van de grootste Facebook-pagina’s van Nederland met meer dan 660.000 fans. Huismerken als Formil, Freeway en Crivit zijn gevestigde namen geworden. Inmiddels is de supermarktketen met de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs en ruim 400 winkels de derde supermarkt van Nederland. Door de opening van de Lidl webshop eerder dit jaar kreeg webcare een grotere rol voor de van oudsher offline-retailer. Voor een discounter lijkt het wellicht minder interessant om in te zetten op service, maar daar denken ze bij Lidl anders over. Wiebe deelt zijn ervaringen en visie op hoe je klanten écht kunt helpen.

    Sprekers:

    Wiebe Govers

  • 11.20 - 12.00

    Wouter Kleinsman - Maximaal resultaat op Facebook met een klein budget

    Ben je binnen jouw organisatie verantwoordelijk voor het inzetten van Facebook adverteren maar ben je van mening dat je niet het optimale eruit haalt? Tijdens deze sessie laat Wouter jou in stap voor stap zien hoe je een strategische en effectieve Facebook advertentiecampagne opzet. Deze sessie is voor ieder bedrijf interessant: of je nou een klein of groot budget hebt, dat maakt niks uit. Tijdens de sessie neemt Wouter je mee op jouw klantreis, bewandelen jullie de verschillende fases en zorg je ervoor dat jouw Facebook-advertentie voldoet aan de behoefte van jouw doelgroep. Waar vele bedrijven de fout ingaan door niet het uiterste uit Facebook adverteren te halen, laat Wouter jou alle ins en outs zien en strategieën die hij inzet voor zowel kleine als grote organisaties. Aan het einde van de sessie heb je een strategisch plan waar je dezelfde dag nog mee aan de slag kunt.

    Sprekers:

    Wouter Kleinsman

  • 11.20 - 12.00

    Peter Minkjan - Wat kan je leren van de beste Nederlandse merken op Facebook?

    Interactie genereren op Facebook in de vorm van reacties, likes en shares is een belangrijk doel van duizenden merken. Welke merken weten de consument nu echt in het hart te raken en gaan ‘viraal’ in Nederland? Peter heeft er de afgelopen jaren een ware studie van gemaakt om alle ingrediënten van succesvolle sociale content te doorgronden. Wat scoort massaal likes en shares? En waarom? Alle beschikbare literatuur heeft hij tot zich genomen, alle statistieken van de pagina’s die hij beheert (met meer dan 5 miljoen Nederlandse Facebook-fans!) minutieus bestudeerd plus honderdduizenden Nederlandse en internationale Facebook-posts zijn geanalyseerd om antwoord te geven op deze vragen. Tijdens het Congres Facebook Marketing presenteert Peter de uitkomsten en illustreert dit aan de hand van vele voorbeelden. Daarnaast heeft hij handige en praktische tips, onmisbaar voor iedere marketeer die meer bereik en interactie wil creëren met zijn content.

    Sprekers:

    Peter Minkjan

  • 13.10 - 13.50

    Bob Christiaanse - De perfecte funnel én customer journey van Takeaway.com

    Wil je een stap verder gaan met jouw social advertising strategie? Bob Christiaanse van Facebook Marketing Partner The Next Ad werkt nauw samen met het team van Takeaway.com op het gebied van Facebook & Instagram advertising strategie en neemt je in zijn sessie mee in het opzetten van de perfecte funnel. Kom te weten welke targeting mogelijkheden en ad creatives het beste resultaat opleveren in de verschillende fases van de customer journey om jouw campagne strategie naar een volgend niveau te tillen.

    Sprekers:

    Bob Christiaanse

  • 13.10 - 13.50

    Leroy van Limbeek - Het succes van de NOS-tienermerken op Instagram en Snapchat

    NOS Kort is het grootste Nederlandse nieuwsaccount op Instagram, met 153.000 volgers en wekelijks gemiddeld 4 miljoen weergaven. Zij maken elke dag korte nieuwsvideo’s voor jongeren tussen de 13 en 19 jaar oud. Leroy van Limbeek bedacht het concept in 2014 tijdens een stage bij de NOS en werd vervolgens gevraagd om het als pilot op te zetten. Later volgde NOS Snaplines, waarmee de NOS actief is op Snapchat. Tijdens deze sessie vertelt hij meer over het ontstaan van NOS Kort en NOS Snaplines, de toekomst van beide merken, wat wel en niet werkt op Instagram en Snapchat en wat hen verder zo succesvol maakt.

    Lees meer over Leroy

    Sprekers:

    Leroy van Limbeek

  • 13.10 - 13.50

    Jacco Bouw - Social media en chat-apps in China

    Waar we ons in Nederland focussen op Facebook, Twitter en Whatsapp vinden er aan de andere kant van de wereld hele interessante ontwikkelingen plaats op het gebied van social media en apps. Platforms waar we in Nederland nauwelijks iets over horen hebben miljoenen gebruikers welke ervoor zorgen dat er miljarden aan geld in omloop is. In deze sessie geeft Jacco Bouw inzicht in chat-apps en social media in China, en hoe de Nederlandse markt deze media kan gebruiken om hun doelgroep te bereiken.

    Sprekers:

    Jacco Bouw

  • 13.10 - 13.50
    Reinout van Zandycke

    Reinout van Zandycke - De geheimen van Donald Trump zijn campagne

    Reinout Van Zandycke is oprichter van het Vlaamse communicatiebureau Exposure en gespecialiseerd in psychologische marketing. Vanuit zijn psychologische kennis past hij marketingtechnieken toe om mensen via online media te overtuigen. Reinout is een veelgevraagd spreker en consultant binnen de politieke communicatie.

    Als hij geen politici aan het opleiden is, dan is de kans groot dat je Reinout in Amerika kan vinden. De afgelopen Amerikaanse verkiezingen trok hij twee keer naar de VS om er te spreken met verschillende experts. Zo had hij onder andere een meeting met het marketingteam van Amerikaans president Donald Trump.

    Reinout zal in zijn keynote de geheimen delen van Donald Trump zijn campagne. Welke rol hadden psychologische inzichten? Wat met big data? Waren social media nu echt zo belangrijk?

    Je krijgt daarnaast ook nog praktische tips en boeiende inzichten over de relatie sociale media en verkiezingen.

    Lees meer over Reinout

    Sprekers:
    Reinout van Zandycke

    Reinout Van Zandycke

  • 13.10 - 13.50
    LAURENCE JANSSEN Congres facebook marketing

    Laurence Janssen - Cross platform storytelling met influencers

    Het medialandschap lijkt langzamerhand een heuse jungle, waarbij de mogelijkheden en oplossingen eindeloos zijn. Tijdens deze sessie presenteert Laurence een raamwerk hoe men zich kan voorbereiden op cross-mediale vraagstukken en hoe je influencers daarin kunt verwerken. Door gebruik te maken van deze inzichten kan men in rust een goed beeld vormen welke verhalen waar het meeste tot hun recht kunnen komen.

    Het is een persoonlijke passie van Laurence om samen met merken verhalen te maken die consumenten en kijkers raken. Tijdens zijn sessie presenteert Laurence verschillende cross-mediale campagnes en case en laat hij zien hoe TV, influencers, Facebook, Instagram, Snapchat YouTube, en andere platformen in een verhaal zijn geïntegreerd, hoe zij tot stand zijn gekomen en welke resultaten dat oplevert.

    Sprekers:
    LAURENCE JANSSEN Congres facebook marketing

    Laurence Janssen

  • 14.00 - 14.40

    Sybren Smith - Het geheim van succesvol adverteren op Facebook

    Adverteer je al op Facebook maar denk je dat er meer uit te halen valt? Of twijfel je nog of Facebook ads echt kunnen bijdragen aan je commerciële doelen? Sybren Smith (oprichter Facebook marketing bureau Geheim van de Smith) verklapt zijn geheimen tot succesvol adverteren voor meer bereik, betrokkenheid, leads & sales. Met klanten als Sanoma, Adecco, Christine le Duc, Frankwatching en Politie Nederland behoort Geheim van de Smith tot de top specialisten van Nederland op het gebied van Facebook advertising.

    Sprekers:

    Sybren Smith

  • 14.00 - 14.40

    Danny Oosterveer - User generated content: de beleving centraal op Instagram

    Bij het dierenpark Burgers’ Zoo staat beleving centraal. Het Arnhemse dierenpark is sinds anderhalf jaar actief op Instagram, als verlengstuk van de beleving in het park. Aan content heeft Burgers' Zoo geen gebrek: elk dier, plant of leefwereld heeft zijn eigen verhaal. Danny Oosterveer neemt ons mee in zijn keuze voor dit kanaal en vertelt over hoe hij invulling heeft gegeven aan de contentstrategie voor Instagram. Ook vertelt Danny over de rol van Instagram in de customer journey en de verschillen ten opzichte van de andere kanalen van Burgers' Zoo.

    Sprekers:

    Danny Oosterveer

  • 14.00 - 14.40

    Charleen van der Vechte - In 6 stappen je contentmarketingstrategie

    Het medialandschap verandert drastisch. Zowel voor ons als professionals, als voor de lezers, kijkers en luisteraars van onze boodschappen. De afgelopen jaren zijn er talloze nieuwe kanalen bijgekomen. Dat maakt dat merken de touwtjes minder strak in handen hebben. Het publiek bepaalt namelijk waar het actief is. En daarmee of het jouw boodschap ziet of niet. We willen het allemaal: content maken die gelezen, beluisterd en bekeken wordt. Contentmarketingexpert Charleen van der Vechte helpt je op weg en neemt je mee in de methodiek van ‘mediadenken’. Waarmee je het verhaal van jouw merk net zo spannend en verslavend maakt als een steengoede tv-serie, zoals Suits of House of Cards. Daarbij gaat het om publiek-denken boven doelgroep- en kanaal-denken, de krachtige mix van media en marketing, en de onmisbare rol van Marketing Directors - die zich na deze sessie ‘showrunners’ mogen noemen.

    Sprekers:

    Charleen van der Vechte

  • 14.00 - 14.40
    Congres Facebook Marketing thumb stopping power

    Robert Doggers - Facebook-gebruik anno 2017: de laatste insights

    Voor miljoenen Nederlanders is de tijdlijn van Facebook een belangrijke levensader in hun dagelijks bestaan. In fracties van seconden beslissen zij vele malen per dag welke content voor hen de moeite waard is, en wat wordt genegeerd. Maar wat maakt nou dat men wél stopt en doorleest? Of doorkijkt? Welke functie vervult Facebook anno 2017 in het leven van mensen? En wat kan je als merk met deze kennis? Speciaal voor het congres deed Yune kwalitatief onderzoek naar het gebruik van Facebook. Respondenten werden gefilmd en geïnterviewd terwijl ze door hun eigen persoonlijke tijdlijn scrollen. Waarbij ze uitleggen wat maakte dat content hun aandacht verdiende. De resultaten van dit onderzoek worden voor het eerst op dit congres door Doggers gepresenteerd.

    Sprekers:
    Congres Facebook Marketing thumb stopping power

    Robert Doggers

  • 14.00 - 14.40

    Elja Daae - Snapchat 101: dit moet je weten over Snapchat

    Snapchat. Maar 25% van de Nederlanders van 20-39 gebruikt het. En maar 4% van de Nederlanders van 40-64 jaar. Zo op het eerste gezicht lijkt het de moeite van je marketingbudget niet waard. Maar think again. Want onder jongeren is het samen met Instagram het belangrijkste social media platform. Hoe komt dat? Wat maakt Snapchat zo speciaal? Hoe komt het dat Facebook Snapchat’s functionaliteit gretig kopieert? En waarom zou je het wel of niet in gaan zetten? In 40 minuten praat Elja je bij.

    Sprekers:

    Elja Daae

  • 15.00 - 15.45

    Maurits Kaptein - Digitale Beïnvloeding & Personalisatie

    Hoe ga je om met bezoekers op je website? Hoe zorg je ervoor dat die potentiële klant, die je zojuist binnen hebt gehaald door middel van Facebook en Instagram marketing, daadwerkelijk converteert? Maurits beantwoord deze vragen door te kijken naar de psychologische processen van uw klanten op het moment dat zij voor de beslissing staan een product te kopen. Een deel van deze processen is rationeel, en een deel van deze processes bevat heuristieken: mentale short-cuts die ervoor zorgen dat klanten (maar dit geld natuurlijk ook voor u) snel een goede beslissing maken. Deze heuristieken, wanneer u ze kent, kunt u direct gebruiken om de klant te beïnvloeden. Door de psychologie van de klant te snappen kunnen we de kans op conversie verhogen. Maurits zal een aantal psychologische beïnvloedingsprincipes met u doornemen en toelichten hoe u deze online kunt gebruiken om conversie te verhogen.

    Sprekers:

    Maurits Kaptein

  • 15.45 - 16.30
    Michiel de Gooijer spreker Congres Facebook Marketing

    Michiel de Gooijer -The Social Power of Contagiously Inspiring Video Stories

    Michiel vertelt hoe hij zijn corporate carrière na 20 jaar achter zich liet om BrightVibes op te starten. Hij vertelt hoe hij in twee jaar tijd BrightVibes heeft opgebouwd tot wat het nu is ​met een bereik van 25 miljoen mensen per week via Facebook. Maar hoeveel impact hebben zijn verhalen tot nu toe gecreëerd? Michiel neemt je, aan de hand van zijn ervaringen, mee in zijn grootste successen en missers, gezien vanuit een content, distributie en commercieel perspectief. Maar vooral, Michiel streeft ernaar je te inspireren om vaker iets te doen wat voor jou echt belangrijk is.

    Sprekers:
    Michiel de Gooijer spreker Congres Facebook Marketing

    Michiel de Gooijer